3 Tips om met stress om te gaan

By 20 mei 2016Blog

frustrated-1301189__180We hebben allemaal wel eens last van stress, dat is op zich niet zo vreemd in de snelle en hectische wereld waarin we leven. Maar ook bijna iedereen weet dat stress op de lange termijn slecht is voor je lichaam. In mijn acupunctuurpraktijk help ik vaak mensen om stress te verminderen, tegelijkertijd geef ik adviezen over wat je zelf kunt doen om minder last van stress te hebben, zoals;

Ten eerste: Loslaten

Als je merkt dat je in een situatie zit waar je veel stress van krijgt, heeft het weinig zin om je er over op te winden, want je zit er tenslotte al in. Dus of je gaat wat doen om de situatie op te lossen, of je laat het gaan. Probeer los te laten waar je geen invloed op hebt.

Ten tweede: Ademhalen
Als je merkt dat je in een stressvolle situatie zit, probeer dan 1 minuut te stoppen met dat wat je aan t doen bent en
• Haal 5 keer diep adem, zo laag mogelijk in je buik.
• Probeer je voor te stellen dat met iedere uitademing je stress wegvloeit.
• Glimlach! Doe desnoods alsof. Het is moeilijk om knorrig te blijven met een ‘big smile’ op je gezicht.

Ten derde: Bodyscan
Nadat je je ademhaling sessie gedaan hebt, doe je een snelle body scan om gespannen regio’s in je lichaam op te sporen (gespannen kaken, strakke schouders, gevoelige buik…). Raak de gespannen regio’s zachtjes aan en masseer ze met gevoel om meer ontspanning te krijgen.

Voel je vrij om de bovenstaande tips te herhalen zo vaak als je wilt. Beter meermaals 1 minuutje dan 1 keer per dag een half uur.

Succes!

stress

Top
error: